13/11/2015

DUC DE FOLSENSE

Hi beautiful people! 
I've been studying a bit lately and to avoid being in a huge silence with Tic and Toc, I was listening to one of my favorite video game ever, Professor Layton's ost. It had been quite a long time since I had listened to it, and hearing those melodies made me wanna draw one of the characters. I don't know if you guys know about these games but I hope you do! So I love almost every characters, they all have their characteristics obviously, but one of my favorite is Vladimir Van Herzen, Duke of Folsense (in Professor Layton and the Diabolical Box). He appears to be a villain, but once you know his background, he becomes so damn cute! So I wanted to draw him, and I imagined him, every morning preparing himself with this sad look on his face wondering where has his happiness gone :( (alright, next post will be a little bit more cheerful). 

Coucou mes beautés! 
Ces derniers temps j'ai dû étudier un peu et pour éviter les gros silences avec mes amis Tic et Tac, j'écoutais l'une de mes BO favorites, celle du jeu vidéo Professeur Layton. Ca faisait un bon moment que je ne l'avais pas écoutée et entendre ces jolies mélodies m'a donné envie de dessiner un des personnages du jeu. J'ai donc choisi Vladimir Van Herzen, Duc de Folsense, (dans le Professeur Layton et la Boîte de Pandore). Au début, c'est un "méchant" (à peine, orh) mais quand on connaît son passé il devient tellement adorable! Donc j'ai voulu le dessiner et l'ai imaginé tout triste chaque matin en se préparant et se demandant où est passé son bonheur :( 
(bon ok le prochain post sera plus joyeux j'espère)
(Bon je l'ai dessiné dans la fleur de l'âge, ceux qui ont fini le jeu sauront qu'il ne termine pas tout à fait comme ça :( )
Enjoy :*

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire